30 stycznia 2014

Seweryn Krajewski

Seweryn Krajewski (ur. 3 stycznia 1947 w Nowej Soli) – polski kompozytor, wokalista, multiinstrumentalista oraz były lider zespołu Czerwone Gitary. Kompozytor popularnych piosenek rozrywkowych, m.in.: "Nie zadzieraj nosa", "Barwy jesieni", "Stracić kogoś", "Dzień jeden w roku", "Takie ładne oczy", "Anna Maria", "Gondolierzy znad Wisły", "Szary kolor twoich oczu", "Tak bardzo się starałem", "Dozwolone do lat 18", "Płoną góry, płoną lasy", "Ciągle pada", "Słowo jedyne – Ty", "Mam dobry dzień", "Trzecia miłość żagle", "Niebo z moich stron", "Remedium", "Ludzkie gadanie", "Nie spoczniemy", "Niech żyje bal", "Uciekaj moje serce", "Czekasz na tę jedną chwilę", "Kiedy mnie już nie będzie", "Nie jesteś sama", "Chodź, przytul, przebacz". Jest autorem muzyki filmowej, m.in. do filmów: "Och, Karol", "Kochankowie mojej mamy", "Wakacje w Amsterdamie", "Kogel-mogel", "Galimatias, czyli Kogel-mogel II", "Uprowadzenie Agaty", serial "Jan Serce", serial "Kopciuszek".

źródło: wikipedia                        

3 komentarze: