24 lipca 2019

Ewelina Flinta

Ewelina Agnieszka Flinta (ur. 24 października 1979 w Lubsku) – polska piosenkarka pop-rockowa. Karierę muzyczną zaczynała w zespołach rockowych. W 2002 zajęła drugie miejsce w pierwszej polskiej edycji programu Idol. Wydała dwa albumy studyjne: Przeznaczenie (2003) i Nie znasz mnie (2005). Za działalność artystyczną otrzymała szereg nagród, w tym m.in. dwukrotnie Superjedynkę w kategorii „najlepsza wokalistka roku”. Udziela się w akcjach charytatywnych. Zaczęła karierę w 1995, kiedy została wokalistką rockowego zespołu Alioth. W latach 1996-1997 dwa razy z rzędu zdobyła pierwsze miejsce na Festiwalu Piosenki Użytkowej w Lubsku, śpiewając odpowiednio piosenki „Piece of My Heart” Janis Joplin i „Ironic” Alanis Morissette. W 1997 występowała z zespołem Dobre Piwo, a następnie zaczęła współpracę z zespołem Surprise. W latach 1997-1999 występowali na Przystanku Woodstock w Żarach, wykonując utwór, takie jak m.in.: „Piece of My Heart”, „Open Your Eyes” Guano Apes, „What's Up” z repertuaru 4 Non Blondes, „Whisky” Dżemu czy „Dziwny jest ten świat” Czesława Niemena. Od września 2001 do maja 2002 była związana była z Teatrem Buffo. Brała udział w spektaklach, takich jak m.in.: „Grosik”, „Przeżyj to sam”, „Ukochany kraj” czy „Metro”. Na początku 2002 zgłosiła się na casting do programu Idol. Ostatecznie zajęła drugie miejsce, zdobywając 32% głosów w finale. 3 marca 2003 zaprezentowała singel „Żałuję”, którym promowała swą debiutancką płytę studyjną, zatytułowaną Przeznaczenie, wydaną 25 kwietnia 2003. Piosenka „Żałuję” długo utrzymywała się na listach przebojów, stając się jedną z najpopularniejszych piosenek 2003, zaś album niecałe pół roku po premierze pokrył się złotem. W kwietniu 2004 odebrała statuetkę w kategorii Artystka roku na gali wręczenia nagród Eska Music Awards. W lutym 2005 wraz z innymi polskimi artystami wzięła udział w nagraniu piosenki „Pokonamy fale”, który następnie zaśpiewali wspólnie podczas koncertu na warszawskim Placu Teatralnym na rzecz ofiar tsunami w Azji. 24 lutego 2005 wydała singel „Nie znasz mnie”, którym promowała drugi album studyjny pod tym samym tytułem, wydany 21 marca 2005. W lutym 2008 razem z Łukaszem Zagrobelnym nagrała piosenkę „Nie kłam, że kochasz mnie” do filmu Nie kłam, kochanie. Piosenka okazała się dużym przebojem. W czerwcu wraz z Zagrobelnym odebrali za nią Superjedynkę w kategorii Przebój roku. Wielokrotnie brała udział w koncertach I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem i Podziel się Posiłkiem. Jest zaangażowana w pomoc Fundacji Mam marzenie oraz Fundacji Anny Dymnej Mimo wszystko. Występowała także podczas Festiwalu Piosenki Zaczarowanej w Krakowie.

źródło: wikipedia                                                                                 

1 komentarz:

  1. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2019/07/424-agnieszka-wiedocha.html

    OdpowiedzUsuń